3D Basecamp3D Basecamp

Program

Wyjątkowi goście, wyjątkowe wystąpienia a to wszystko w formule warsztatowej umożliwiającej pracę na żywo.

Czwartek, 30 maja

  • 800 - 900
    Rejestracja uczestników
  • 900 - 930
    Welcome to SketchUp World [Prezentacja]

    Dlaczego SketchUp jest uznawany za najpopularniejszy program do projektowania na świecie? Wystarczy spojrzeć na ilość użytkowników, która obecnie wynosi kilkadziesiąt milionów. Wyjaśnimy w skrócie jak do tego doszło i w czym tkwi sukces programu, który jest wykorzystywany zarówno w branży projektowania wnętrz, architektury, jak i budowlano-konstrukcyjnej.

    Chris Keating, Trimble
  • 930 - 1030
    LIVE: Modelowanie w SketchUp [Warsztat]

    Wyjątkowa sesja warsztatowa obejmująca tworzenie modeli 3D od koncepcji po przygotowanie całej sceny. A wszystko podczas pracy na żywo z naszym certyfikowanym trenerem Dawidem Mąkinią, który zdradzi Tobie dziesiątki sztuczek i wskazówek jak tworzyć modele wysokiej jakości w SketchUp.

    Dawid Mąkinia, ProGrupa
  • 1030 - 1045
    Przerwa kawowa
  • 1045 - 1145
    Narzędzia dla architekta [Warsztat]

    Decyduj poprzez projektowanie. Poznaj skuteczne narzędzia wykorzystywane w ramach ekosystemu SketchUp do przygotowywania projektów. Sesja warsztatowa pokaże Tobie różne możliwości projektowe, przetestujesz skuteczne rozwiązania przy użyciu SketchUp, LayOut, Trimble Connect i SketchUp Viewer.

    Alex Glass, Trimble
  • 1145 - 1245
    V-Ray Next dla SketchUp #1 [Warsztat]

    W trakcie pierwszej części warsztatowej z V-Ray Next dla SketchUp będziesz pracować z nowym edytorem zasobów i nauczysz się jak zarządzać zasobami. Ana zdradzi również jak tworzyć materiały przy użyciu nowych, dostępnych tekstur.

    Anastasia Zhivaeva, ChaosGroup
  • 1245 - 1345
    Przerwa obiadowa
  • 1345 - 1445
    Tworzenie dokumentacji budowlanej w SketchUp [Warsztat]

    Warsztat będzie obejmować wyczerpujące omówienie LayOut’u. Jest to pomocne narzędzie umożliwiające przygotowanie dokumentacji technicznej w SketchUp. Nawet w przypadku zaawansowanego projektu składającego się z wielu referencji w prosty sposób można zorganizować przepływ informacji potrzebny na różnych etapach budowy. Nauczymy Cię praktycznego korzystania z szablonów, albumów i przygotowania przekrojów budynku tak aby stworzyć gotowy model od koncepcji po dokumentację konstrukcyjną.

    Dawid Mąkinia, ProGrupa
  • 1445 - 1515
    Wyzwania dla rzeczywistości wirtualnej w modelowaniu i wizualizacji [Warsztat]

    Rzeczywistość wirtualna zdobyła szturmem świat modelowania 3D. W VR Sketch poświęciliśmy wiele wysiłku badając granice współczesnych technologii i prowadząc szeroko zakrojone prace badawczo-rozwojowe nad interfejsami użytkownika. Podczas naszej prezentacji chcielibyśmy porozmawiać o aktualnych ograniczeniach rzeczywistości wirtualnej oraz w jakim kierunku, rozwija się ta technologia. Zaprezentujemy Wam także istniejące projekty wykonane z wykorzystaniem VR Sketch przez Studio De.Materia oraz opowiemy o tym co można a czego nie można wykonać w VR.

    Maciej Fialkowski, VR Sketch
  • 1515 - 1545
    Jak wygrać wojnę z modelami High-Poly [Warsztat]

    Praca z modelami High-Poly od lat frustruje użytkowników programu SketchUp. Warsztaty zaprezentują nowe i potężne rozszerzenie, które pozwoli zachować dynamikę modelu przy jednoczesnym uzyskaniu małego rozmiaru pliku. Dowiedz się, jak spłaszczać wielokąty łącząc zaawansowaną technologię upraszczania z najlepszymi praktykami programu SketchUp.

    Dale Martens, mind.sight.studios
  • 1545 - 1600
    Przerwa kawowa
  • 1600 - 1700
    Modelowanie przy użyciu komponentów [Warsztat]

    Jeśli chcesz być specjalistą od SketchUp zrozumienie komponentów jest nie tylko dobrym pomysłem a koniecznością. W trakcie warsztatów poznasz rodzaje komponentów, jak i kiedy je stosować bądź kiedy nie należy ich używać przy organizacji modeli.

    Dominik Gawroński, ProGrupa
  • 1700 - 1800
    Wizualizacje, na które patrzy świat [Panel dyskusyjny]

    Panel dyskusyjny wybitnych artystów 3D znanych nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. Uczestnicy opowiedzą o przykładach swoich realizacji z punktu widzenia wykorzystanych narzędzi i rozwiązań.

    Michał Nowak, Paweł Podwojewski (MOTIV Studio), Marcin Jastrzębski (RealPolygons), Rafał Barnaś (Unique Vision Studio)
  • 2100 - 130
    After Party
    Browar Port Gdynia

  • Piątek, 31 maja

  • 900 - 930
    Rozruch i poranna kawa :)
  • 930 - 1030
    Modelowanie organiczne: Projektuj nietypowe kształty [Warsztat]

    Wszyscy znają i doceniają program SketchUp za łatwe rysowanie prostych krawędzi i płaskich powierzchni. Istnieje jednak drugie oblicze programu, mniej znane a równie pomocne przy pracy projektowej. Przy użyciu SketchUp można łatwo stworzyć gładkie, zakrzywione modele, czego dowiesz się na warsztacie wykorzystując narzędzia i bezpłatne rozszerzenia do tworzenia organicznych kształtów.

    Dominik Gawroński, ProGrupa
  • 1030 - 1045
    Przerwa kawowa
  • 1045 - 1115
    Rośliny 3D dla artystów CG [Warsztat]

    Warsztat praktyczny obejmujący pracę z narzędziami przeznaczonymi do tworzenia realistycznych wizualizacji zawierających złożone obiekty roślinne 3D. W warsztacie wykorzystasz rozszerzenie dla SketchUp firmy Laubwerk.

    Tom Schlander, Laubwerk
  • 1115 - 1215
    Narzędzia dla projektanta wnętrz [Warsztat]

    Komunikuj poprzez projektowanie. Poznaj najlepsze sposoby na zaprezentowanie swoich projektów. Warsztat będzie obejmować pracę na naszych ulubionych silnikach renderujących, aplikacjach do rysowania i prezentacji 2D oraz wykorzystanie LayOut. W pracy na żywo pokażemy Tobie jak przygotować modele 3D z gotową specyfikacją zawierającą detale, wymiary, adnotacje potrzebne do zachowania odpowiedniego workflow oraz przygotujemy najlepsze wizualizacje.

    Alex Glass, Trimble
  • 1215 - 1245
    Kubity - Nowa generacja narzędzi w projektowaniu [Warsztat]

    Kiedy wpadliśmy na szalony pomysł wprowadzenia modeli 3D na urządzenia mobilne, na świecie nie istniała jeszcze technologia umożliwiająca realizację tej wizji. Stanęliśmy przed wyzwaniem stworzenia takiej technologii, zakodowania jej i wypuszczenia na rynek. Od tego czasu technologia nieustannie ewoluowała i zmieniała swoje oblicze. Na praktycznym warsztacie prowadzonym przez Erin, zobaczysz co nowego w Kubity i popracujesz na nowych narzędziach wirtualnej rzeczywistości dedykowanej programowi SketchUp.

    Erin Stranyak, Kubity
  • 1245 - 1345
    Przerwa obiadowa
  • 1345 - 1445
    Renderowanie dużych powierzchni z V-Ray [Warsztat]

    Warsztaty będą dotyczyć tworzenia dużych projektów za pomocą dwóch narzędzi: SketchUp oraz V-Ray Next. Skupimy się na tworzeniu złożonych scen, zarządzaniu geometrią, wprowadzaniu naturalnych obiektów oraz ustawieniu światła naturalnego. Dodatkowo będziemy pracować przy użyciu takich rozwiązań jak V-Ray Cloud, denoising oraz rendering hybrydowy.

    Dawid Mąkinia, ProGrupa
  • 1445 - 1545
    V-Ray Next dla SketchUp [Warsztat]

    Druga część warsztatów prowadzonych przez Anastasię to zaawansowany rendering, czyli nauka usuwania szumów, wykorzystywania nowego narzędzia Adaptive Dome Light, Chaos Cloud czy renderowanie z nowymi ustawieniami pozycji automatycznej kamery i balansu bieli.

    Anastasia Zhivaeva, ChaosGroup
  • 1545 - 1600
    Przerwa kawowa
  • 1600 - 1700
    Złożone wnętrza vs szybka wizualizacja z V-Ray [Warsztat]

    W tej części skupimy się na renderowaniu złożonej przestrzeni wewnętrznej, w tym ustawień dotyczących obiektów, oświetlenia, materiałów oraz ciężkiej geometrii. Szczególną uwagę zwrócimy na bibliotekę materiałów, wykorzystanie viewportu, denoisera i optymalizację przepływu pracy. Dodatkowo przekażemy wskazówki jak konfigurować oświetlenie i materiały aby uzyskać klimat w tworzonej wizualizacji.

    Dominik Gawroński, ProGrupa
  • 1700 - 1800
    Najnowsze technologie wsparciem dla architekta i projektanta [Panel dyskusyjny]

    Do czego mogę wykorzystać możliwości VR, AR i MR w projekcie? Jakie narzędzia przyspieszą i ułatwią moją pracę? Czego mogę oczekiwać od najnowszych urządzeń graficznych? Odpowiedź na te i wiele innych pytań poznasz podczas panelu dyskusyjnego, w którym będą brali udział reprezentanci firmy, mających istotny wpływ na kierunki rozwoju branży hardware'u.

    Bartosz Żuk (HTC), Paweł Chrzanowski (Leica), Maciej Misiewicz (HP), Dominik Trojanowski (Eizo), Mieczysław Trzciński (3D Connexion)
  • 1800 - 1830
    Zakończenie i losowanie nagród