Program
Wyjątkowi goście, wyjątkowe wystąpienia a to wszystko w formule warsztatowej umożliwiającej pracę na żywo.
Czwartek, 30 maja
Rejestracja uczestników
Welcome to SketchUp World [Prezentacja]
Dlaczego SketchUp jest uznawany za najpopularniejszy program do projektowania na świecie? Wystarczy spojrzeć na ilość użytkowników, która obecnie wynosi kilkadziesiąt milionów. Wyjaśnimy w skrócie jak do tego doszło i w czym tkwi sukces programu, który jest wykorzystywany zarówno w branży projektowania wnętrz, architektury, jak i budowlano-konstrukcyjnej.
Chris Keating, TrimbleNarzędzia dla architekta [Warsztat]
Decyduj poprzez projektowanie. Poznaj skuteczne narzędzia wykorzystywane w ramach ekosystemu SketchUp do przygotowywania projektów. Sesja warsztatowa pokaże Tobie różne możliwości projektowe, przetestujesz skuteczne rozwiązania przy użyciu SketchUp, LayOut, Trimble Connect i SketchUp Viewer.
Alex Glass, TrimblePrzerwa kawowa
Dokumentacja techniczna w LayOut [Warsztat]
Jeżeli projektujesz w SketchUp, to LayOut powinien być Twoim nieodłącznym narzędziem pracy. Z jego poziomu stworzysz dokumentację techniczną, a w niej wszystkie niezbędne wymiary czy opisy. W tym warsztacie dowiesz się jak wykorzystać potencjał aplikacji LayOut oraz jej bezpośrednie połączenie ze SketchUp. Pokażemy Ci, w jaki sposób korzystać z dostępnych bibliotek oraz wykorzystywać zaawansowane funkcje LayOut.
Dawid Mąkinia, ProGrupa & Radaway, ForboV-Ray Next dla SketchUp #1 [Warsztat]
W trakcie pierwszej części warsztatowej z V-Ray Next dla SketchUp będziesz pracować z nowym edytorem zasobów i nauczysz się jak zarządzać zasobami. Ana zdradzi również jak tworzyć materiały przy użyciu nowych, dostępnych tekstur.
Anastasia Zhivaeva, ChaosGroupPrzerwa obiadowa
Wyzwania dla rzeczywistości wirtualnej w modelowaniu i wizualizacji [Warsztat]
Rzeczywistość wirtualna zdobyła szturmem świat modelowania 3D. W VR Sketch poświęciliśmy wiele wysiłku badając granice współczesnych technologii i prowadząc szeroko zakrojone prace badawczo-rozwojowe nad interfejsami użytkownika. Podczas naszej prezentacji chcielibyśmy porozmawiać o aktualnych ograniczeniach rzeczywistości wirtualnej oraz w jakim kierunku, rozwija się ta technologia. Zaprezentujemy Wam także istniejące projekty wykonane z wykorzystaniem VR Sketch przez Studio De.Materia oraz opowiemy o tym co można a czego nie można wykonać w VR.
Maciej Fialkowski, VR Sketch & Adam Wysocki, Studio.De.MateriaJak wygrać wojnę z modelami High-Poly [Warsztat]
Praca z modelami High-Poly od lat frustruje użytkowników programu SketchUp. Warsztaty zaprezentują nowe i potężne rozszerzenie, które pozwoli zachować dynamikę modelu przy jednoczesnym uzyskaniu małego rozmiaru pliku. Dowiedz się, jak spłaszczać wielokąty łącząc zaawansowaną technologię upraszczania z najlepszymi praktykami programu SketchUp.
Dale Martens, mind.sight.studiosŚwiatło naturalne we wnętrzach [Warsztat]
Jeżeli chcesz świadomie zarządzać światłem naturalnym w projekcie, to ten temat jest dla Ciebie. Dowiesz się, na jakiej zasadzie działa światło w V-Ray i gdzie kryją się jego ustawienia. Ta wiedza pozwoli Ci stworzyć jasną scenę bez względu na ilość okien, przez które światło do niej wpada.
Dawid Mąkinia, ProGrupa & Gala Collezione, Forbo, TONPrzerwa kawowa
Sprawna praca z plikami CAD [Warsztat]
Do przyspieszenia swojej pracy w SketchUp możesz użyć różnego rodzaju plików referencyjnych. Jednymi z nich są pliki CAD. Uczestnicząc w warsztatach poznasz metody poprawnego importowania podkładów oraz przystosowanie ich skali do modelu. Pokażemy także najczęstsze błędy, które mogą powstać przy pracy z plikami CAD i wyjaśnimy jak ich uniknąć.
Dominik Gawroński, ProGrupa & Radaway, ForboWizualizacje, na które patrzy świat [Panel dyskusyjny]
Panel dyskusyjny wybitnych artystów 3D znanych nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. Uczestnicy opowiedzą o przykładach swoich realizacji z punktu widzenia wykorzystanych narzędzi i rozwiązań.
Michał Nowak (Michał Nowak Studio), Patryk Sala (MOTIV Studio), Marcin Jastrzębski (RealPolygons), Rafał Barnaś (Unique Vision Studio)After Party
Piątek, 31 maja
Rozruch i poranna kawa :)
Modelowanie niestandardowych kształtów za pomocą standardowych narzędzi SketchUp [Warsztat]
SketchUp to program pozwalający nie tylko za łatwe rysowanie prostych krawędzi i płaskich powierzchni, lecz również obłych i zakrzywionych elementów. Podczas modelowaniem mebla o nieregularnych kształtach nauczysz się wykorzystywać w tym celu standardowe narzędzia.
Dominik Gawroński, ProGrupa & TONPrzerwa kawowa
Rośliny 3D dla artystów CG [Warsztat]
Warsztat praktyczny obejmujący pracę z narzędziami przeznaczonymi do tworzenia realistycznych wizualizacji zawierających złożone obiekty roślinne 3D. W warsztacie wykorzystasz rozszerzenie dla SketchUp firmy Laubwerk.
Tom Schlander, LaubwerkZarządzanie obiektami Proxy [Warsztat]
Duża ilość geometrii w modelu powoduje, że praca w SketchUp jest mniej wydajna. Modele pobrane z zewnętrznych formatów, drzewa 3D czy nawet małe rośliny zwiększają obciążenie programu. Z pomocą mogą przyjść obiekty Proxy. Samo ich stworzenie nie jest skomplikowane, problemy mogą pojawić się przy ich późniejszym wykorzystywaniu. Podczas tej godziny warsztatów dowiesz się, w jaki sposób zarządzać obiektami Proxy, aby działały natychmiast po wstawieniu do modelu i nie sprawiały żadnych problemów.
Dawid Mąkinia, ProGrupa & KLER, ForboKubity - Nowa generacja narzędzi w projektowaniu [Warsztat]
Kiedy wpadliśmy na szalony pomysł wprowadzenia modeli 3D na urządzenia mobilne, na świecie nie istniała jeszcze technologia umożliwiająca realizację tej wizji. Stanęliśmy przed wyzwaniem stworzenia takiej technologii, zakodowania jej i wypuszczenia na rynek. Od tego czasu technologia nieustannie ewoluowała i zmieniała swoje oblicze. Na praktycznym warsztacie prowadzonym przez Erin, zobaczysz co nowego w Kubity i popracujesz na nowych narzędziach wirtualnej rzeczywistości dedykowanej programowi SketchUp.
Erin Stranyak, KubityPrzerwa obiadowa
Narzędzia dla projektanta wnętrz [Warsztat]
Komunikuj poprzez projektowanie. Poznaj najlepsze sposoby na zaprezentowanie swoich projektów. Warsztat będzie obejmować pracę na naszych ulubionych silnikach renderujących, aplikacjach do rysowania i prezentacji 2D oraz wykorzystanie LayOut. W pracy na żywo pokażemy Tobie jak przygotować modele 3D z gotową specyfikacją zawierającą detale, wymiary, adnotacje potrzebne do zachowania odpowiedniego workflow oraz przygotujemy najlepsze wizualizacje.
Alex Glass, TrimbleV-Ray Next dla SketchUp #2[Warsztat]
Druga część warsztatów prowadzonych przez Anastasię to zaawansowany rendering, czyli nauka usuwania szumów, wykorzystywania nowego narzędzia Adaptive Dome Light, Chaos Cloud czy renderowanie z nowymi ustawieniami pozycji automatycznej kamery i balansu bieli.
Anastasia Zhivaeva, ChaosGroupPrzerwa kawowa
Modelowanie na podstawie zdjęcia, czyli czym jest Photo Match [Warsztat]
Czy zdjęcia zrobione telefonem mogą pomóc nam w modelowaniu? Co zrobić w sytuacji, gdy klient podesłał nam zdjęcie produktu, który mamy wykorzystać w projekcie? Odpowiedzią na te pytania jest narzędzie Photo Match, dzięki któremu wykorzystasz zdjęcia do modelowania wnętrz, elewacji budynków czy mniejszych elementów.
Dominik Gawroński, ProGrupa & KLER, ForboNajnowsze technologie wsparciem dla architekta i projektanta [Panel dyskusyjny]
Do czego mogę wykorzystać możliwości VR, AR i MR w projekcie? Jakie narzędzia przyspieszą i ułatwią moją pracę? Czego mogę oczekiwać od najnowszych urządzeń graficznych? Odpowiedź na te i wiele innych pytań poznasz podczas panelu dyskusyjnego, w którym będą brali udział reprezentanci firmy, mających istotny wpływ na kierunki rozwoju branży hardware'u.
Bartosz Żuk (HTC), Paweł Chrzanowski (Dalmierze.pl), Maciej Misiewicz (HP), Dominik Trojanowski (Alstor), Mieczysław Trzciński (3Dconnexion)